کافه لاته

قهوه شيري رنگ

 

کافه لاته

 

كافه لاته يا قهوه لاته به‌طور تحت‌اللفظي شير قهوه ناميده مي‌شود كه شامل يك سوم ليوان قهوه اسپرسو و دوسوم ليوان شير كفدار است. در ايتاليا خوردن كافه‌لاته تنها در صبحانه مرسوم است اما در ايالات متحده نوشيدن اين قهوه در تمام طول روز طرفدار دارد، به‌ويژه اين‌كه با شربت‌هاي شيرين طعم دار شده باشد.

 

مواد و وسايل لازم مورد نياز:

شير جوش

ليوان بلوري بلند

دستگاه اسپرسوي خانگي يا سنتي

پودر قهوه اسپرسو 8گرم

شير سرد پر چرب نصف فنجان قهوه‌خوري

سس شكلات نصف فنجان قهوه‌خوري كوچك (اختياري)

طرز تهيه:

 

شير را درون شيرجوش ريخته و روي حرارت ملايم قرار داده تا داغ شده و كف روي آن تشكيل شود. سپس آن‌را از روي حرارت بر داريد.قهوه اسپرسو را به اندازه يك‌سوم ليوان تهيه كرده و داخل يك قهوه‌جوش بريزيد. درصورتي كه از سس شكلات استفاده مي‌كنيد، آن‌ را ته ليوان بريزيد، سپس با يك قاشق كف روي شير را طوري كه با سس قاطي نشود با ملايمت روي سس ريخته و بعد از آن شير را روي آن بريزيد و ولي نبايد با سس قاطي شود. اين كار را ادامه دهيد تا دو سوم ليوان پر شود. بعد قهوه‌اي را كه در قهوه‌جوش داريد را خيلي به آرامي روي شير بريزيد. درصورتي كه اين كار را با حوصله انجام دهيد، قهوه بين شير و كف شير قرار مي‌گيرد.

 

نكته:

 

1 – مثل كاپوچينو درصورتي كه دستگاه اسپرسو در اختيار نداريد، از پودر قهوه فوري اسپرسو استفاده كرده و يك قاشق چاي خوري پودر قهوه را در نصف فنجان آب جوش حل كنيد.