روغن جوجوبا

روغن جوجوبا

خواص روغن جوجوبا در طراوت و شادابی پوست و مو

 

روغن جوجوبا از یک گیاه بومی در آمریکای شمالی به‌دست می‌آید که برای پوست‌و‌مو بسیار ارزشمند است. جوجوبا سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مغذی از جمله آهن، مس و ویتامین‌های B ،C ،E برای مو است. روغن این گیاه می‌تواند رطوبت لازم برای پوست سر و فولیکول‌های مو را تأمین کند و در نهایت به کاهش ریزش موی ناشی از خشکی موها کمک کند. همچنین این روغن برای تقویت و استحکام مو بسیار مفید است و به‌عنوان درمانی برای شوره‌ی سر نیز به کار می‌رود.

 

از این روغن برای مشکلات مختلف پوستی از آکنه گرفته تا پسوریازیس و آفتاب‌سوختگی هم می‌توانید استفاده کنید. به‌دلیل اینکه ساختار روغن جوجوبا بسیار مشابه ساختار پوستی انسان است، به‌خوبی می‌تواند تولید چربی را در پوست شما کنترل کند؛ به‌طوری‌که پوست‌های خشک را به تولید بیشتر چربی‌ و پوست‌های چرب را به کاهش تولید چربی وادار می‌کند.

 

نحوه‌ی استفاده از روغن جوجوبا

اگر پوست چربی دارید می‌توانید تنها چند قطره از این روغن را صبح یا شب برای مرطوب‌کردن و کنترل چربی پوست‌تان استفاده کنید. اگر پوست بدن‌تان نیز حساس است، می‌توانید این روغن را به‌عنوان لوسیون برای بدن‌تان درنظر بگیرید.

 

روغن جوجوبا را گرم کنید تا استفاده از آن راحت‌تر شود. اگر موهایتان کوتاه است، یک قاشق سوپ‌خوری و اگر موهایتان بلند است، دو قاشق سوپ‌خوری از آن را از نزدیک پوست سر تا نوک موها بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه، آن را با شامپو بشویید و آبکشی کنید. حتی می‌توانید ۳ تا ۵ قطره از این روغن را درون کاندیشنر یا شامپوی خود بریزید و در حمام استفاده کنید.