روغن آووکادو

روغن آووکادو

نقش روغن آووکادو در طراوت و شادابی پوست و مو

 

آووکادو‌ میوه‌ای استوایی است که خواص تقویت‌کنندگی شگفت‌انگیزی دارد. روغن آووکادو حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها، مواد معدنی، اسیدهای چرب ضروری، بیوتین و ویتامین‌های A ،B5 و E است که می‌تواند موهای شما را مرطوب‌، تقویت و ترمیم کند. پژوهشی انجام‌گرفته در سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد، مواد معدنی موجود در روغن آووکادو، کوتیکول‌ یا همان لایه‌‌ی بیرونی و محافظ موی شما را تقویت و مستحکم می‌کند که در نهایت از شکستن موها جلوگیری خواهد کرد.

 

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در روغن آووکادو به تقویت، نرمی و انعطاف پوست نیز کمک می‌کنند. همچنین خواص ضدالتهابی این روغن خارش پوست‌های ملتهب را کاهش می‌دهد. علاوه‌بر این، روغن آووکادو از پوست در برابر اشعه‌ی ماورابنفش محافظت می‌کند. مطالعه‌ی دیگری در همان سال نشان داده است که کرم‌های پوست حاوی آووکادو، درخت چای، روغن شترمرغ و روغن جوجوبا اثرات ضدمیکروبی فوق‌العاده‌ای دارند.

 

نحوه‌ی استفاده از روغن آووکادو

پس از حمام می‌تونید از این روغن به‌عنوان ترمیم کننده، مرطوب‌کننده و تسهیل‌کننده در شانه‌کردن مو استفاده کنید. باید این روغن را به انتهای موهای نم‌دارتان بمالید؛ البته بعد از خشک‌کردن موها نیز، می‌توانید یک‌دیگر این کار را تکرار کنید. فراموش نکنید تا زمانی‌که روغن خشک نشده است، نباید از وسایلی نظیر سشوار و اتوی مو استفاده کنید. ترکیب یک اونس از این روغن با ۳ تا ۶ قطره عصاره‌ی روغنی نعنافلفلی یا اسطوخدوس نیز یک درمان خانگی فوق‌العاده برای موها‌تان است.

 

از روغن آووکادو می‌توانید به‌تنهایی و یا در ترکیب با لووسیون‌هایی خود برای رطوبت‌رسانی و لطافت پوست‌تان استفاده کنید. بهتر است پس از مالیدن روغن روی پوست‌تان، به‌آرامی آن را ماساژ دهید. همچنین می‌توانید این روغن را به‌تنهایی و یا با روغن‌های دیگر مثل روغن تامانو یا روغن شترمرغ ترکیب کنید. بعد هم چند قطره عصاره‌‌ی رز یا اسطوخدوس برای رایحه‌ی خوش به آن اضافه کنید و روی پوست صورت خود بمالید.